[Ett minne från Italien]

Väskan ovan väcker en del roliga minnen från Italien! Fick med mig en sådan hem och vart supernöjd med den, men förhandlingen av den var ganska udda ;) Det kryllade av fake väskor, plånböcker, mobilskal osv på gågatorna, och allt var placerat på vita lakan. I början så förstod vi inte grejen med det men sen en dag i rom så föll pusselbitarna på plats. Jag stod och förhandlade om väskan, och Ronja stod vid ett annat "stånd"och förhandlade om mobilskal. På en sekund ryckte killarna som sålde sakerna ifrån oss det vi höll i (alltså deras varor, och i mitt fall väskan), drog upp lakanet med varorna på och sprang in i en gränd. Jag och Ronja fattade för en sekund ingenting, men sen såg vi att två poliser gick förbi i lugn takt och kikade runt. Det var inte förens då det slog oss att det är olagligt att sälja på det viset haha. Alla som sålde hade alltså sprungit in i den jävla gränden och gömt sig bakom en bil för tillfället [fattar inte hur dem fick plats för dem var typ 10?!]. I gränden viftade dem med händerna och gjorde allt för att vi inte skulle stå och illglo in på dem, inte konstigt då vi kunde avslöja dem, för vi fattade ju ingenting till en början haha. Hur som helst så fick jag med mig väskan hem trots den händelsen ;)

Recensioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback